ششمین همایش ملی- فرهنگی خلیج همیشه فارس آغاز به کار کرد
چهار شنبه 28 مهر 1389 بازدید: 2918

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)،  ششمین دوره همایش ملی علمی-فرهنگی خلیج همیشه فارس با حضور جمعی از اساتید حوزه خلیج فارس از جمله آقایان دکتر محمد حسن گنجی و دکتر احمد اقتداری چهره های ماندگار علمی ایران، حجة الاسلام و المسلمین آقای دکتر علیدادی امام جمعه کیش، آقای دکتر خوشنویس معاون محترم پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آقای مهندس محبی مدیر عامل منطقه آزاد کیش برگزار شد.
منوچهر جهانیان دبیر ششمین همایش علمی- فرهنگی خلیج فارس در افتتاحیه این همایش اظهار داشت: این همایش در 7 محور گردشگری، تاریخی، اقتصادی، محیط زیست، جغرافیا، اجتماعی و سیاسی و در 4 پانل تخصصی با ارائه مقالات 22 نفر از برگزیدگان این دوره برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری ششمین همایش علمی-فرهنگی خلیج همیشه فارس را ارائه پژوهش های مستدل و مستند در خصوص تاکید و پافشاری بر نام خلیج فارس دانست .
وی گفت: این همایش در ششمین دوره با یک رویکرد فرهنگی و علمی در 7 محور گردشگری، تاریخی، محیط زیست، جغرافیا، اجتماعی و فرهنگی آغاز به کار کرد که تعداد 521 مقاله به دبیرخانه رسید که نسبت به دوره قبل از یک رشد 38 درصدی برخوردار بوده است و از این تعداد بیشترین مقالات در محور گردشگری با 137 مقاله و در محور فرهنگی و اجتماعی با 25 و 48 مقاله ارسال شده به دبیرخانه (که کمترین تعداد مقالات است) می باشد.
وی افزود: مجموعه 22 مقاله برتر با چکیده مقالات در دو جلد کتاب مجموعه مقالات ششمین همایش علمی-فرهنگی خلیج همیشه فارس تدوین شده و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
دبیر ششمین همایش علمی-فرهنگی خلیج همیشه فارس همچنین خاطرنشان کرد: خلیج فارس با قدمت بیش از 7000 سال نشان دهنده تمدن ایرانیان است و به نوعی مهد تمدن ها می باشد و امید است با ارائه پژوهش های مستدل و مستند در خصوص تاکید نام خلیج همیشه فارس باشد بتوانیم به جایگاه واقعی آن در سطح دنیا دست یابیم.
وی در پایان نیز از بصدا در آمدن زنگ ملی خلیج فارس در دبستان مولوی کیش خبر داد.

  •  جهت دریافت فایل گزارش ششمین همایش ملی خلیج فارس کلیک نمایید.
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi