دانستنی های گردشگری
قلعه رودخان با نام محلی «قَلَه روخون»، نام یکی از دژهای عظیم گیلان است که گفته می‌شود پیش از تاریخ ساخته شده و در دوره‌های بعد مرمت شده؛ این قلعه در سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار پوستر دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان خبر داد.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
به گزارش ایسنای خراسان رضوی، میراث آیینی ایران زمین، مهمترین و شاخص‌ترین بخش شکل‌دهنده به موسیقی سنتی محسوب می‌شود و متاسفانه با فراموشی برخی مراسم و آیین‌ها نقش و کاربرد خود را از دست داده و به بوته فراموشی سپرده شده است.
سه شنبه 28 فروردین 1403
با نزدیک شدن به پایان ماه رمضان، مسلمانان سراسر جهان مشتاقانه منتظر فرا رسیدن عید هستند که جشن‌های بعد از ماه مبارک را برگزار کنند.
شنبه 25 فروردین 1403
با روئیت هلال ماه شوال، روزه‌داری و عبادت در ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد و مسلمانان به استقبال عید بندگی می‌روند؛ استقبالی که در ایران نیز بسته به عواملی همچون فرهنگ و منطقه جغرافیایی متفاوت است.
سه شنبه 21 فروردین 1403
یک باستان‌شناس گفت به استناد پژوهش‌هایی که انجام داده است، نام شیراز را به خط پهلوی (پارسی میانه) روی «گِل‌مُهرهای دوره ساسانی»، که نزدیک به یک قرن پیش از کاوش‌های باستان‌شناسی در «قصر ابونصر» در شرق شیراز به دست آمده‌اند، شناسایی کرده است. این گِل‌مُهرها در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می‌شوند.
یکشنبه 19 فروردین 1403
با فرارسیدن ایام نوروز و آغاز مسافرت‌های نوروزی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر مقصد پر طرفدار گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان شوشتر است.
شنبه 18 فروردین 1403
شهرستان ریگان در شرق کرمان، در مسیر ارتباطی چابهار، سرزمینی بکر با بزرگترین تپه‌های شنی جهان و مناطق کوهستانی با آبشارهای اعجازانگیز است که همه روزه تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود فرا می خواند.
شنبه 18 فروردین 1403
شهرستان اردستان باقدمت چند هزار ساله یکی از مناطق تاریخی،گردشگری و مهد علم و فرهنگ در شمال استان اصفهان و در مسیر جاده ترانزیت تهران به جنوب کشور است که هرساله در ایام نوروز با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیارش همچون نگینی چشم نواز درپهنه کویر مرکزی ایران پذیرای میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی است.
یکشنبه 27 اسفند 1402
شهر تاریخی آمل با میزبانی از کوه دماوند به بام ایران معروف است. این شهر ریشه در اعماق تاریخ دارد و در ادوار مختلف بزرگانی از این خطه از سرآمدان جهان اسلام بودند، اکنون این شهرستان با شکوه دماوند خود آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در نوروز است.
شنبه 26 اسفند 1402
تا پیش از احداث آزادراه رشت به سمت قزوین، تردد به سمت گیلان از جاده شاهی امامزاده هاشم به سمت دهستان شاقاجی، سنگر و سپس رشت انجام می‌شد. بناهای تاریخی همچون کاروانسرای لات، تونل تاریخی گلسرک، حمام و بازار چهارسوق شاقاجی و سد و دریاچه سنگر، از جاذبه‌های شهرستان سنگر است.
دوشنبه 21 اسفند 1402
نمایشگاه نویافته‌های جدید باستانی برگزار می‌شود
سه شنبه 15 اسفند 1402
اکو کمپ یکی از جدیدترین ایده‌های نوآورانه در صنعت گردشگری بوده که در سالهای اخیر با اهمیت موضوع حفظ محیط زیست در جهان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
دوشنبه 2 بهمن 1402
12345678910...
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi