مقاله
هدف اصلی این پژوهش، استخراج و استقرای ویژگی ­های کنار گذاشته یا نادیده گرفته شده گردشگری به منظور بازتعریف آن است. پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی-اکتشافی، از نظر مخاطب، یک پژوهش بنیادی و بر اساس نحوۀ گردآوری داد­ه ­ها از نوع پژوهش آمیخته (کمّی-کیفی) است.
شنبه 2 دی 1402
با توجه به تنوع آب وهوایی در سطح کشور و وجود اقوام و ایلات مختلف در هر قسمت از کشور که خاستگاه آنها نیز محسوب می شود, می توان به تنوعی از جاذبه های توریسم روستایی دست یافت. اما آنچه تاکنون از توریسم و گردشگری روستایی در کشور صـورت پذیرفته, در آغاز راه است.
یکشنبه 28 آبان 1402
هدف پژوهش حاضر شناخت و درک بهتر امکان تحقق و تاثیرگذاری گردشگری حیات وحش با رویکرد احداث سافاری پارک در حریم کلانشهر مشهد است.
شنبه 22 مهر 1402
این پژوهش داده بنیاد و کمی-کیفی, نتیجه تحلیل محتوای مطالعات پیشین, بررسی 10 متغیر شاخص جهانی توسعه گردشگری ماجراجویانه به همراه نظرخواهی از خبرگان به روش دلفی است.
یکشنبه 16 مهر 1402
هدف از اين تحقيق شناخت مؤلفه ها، شـاخص هـا و تـأثيرات آنهـا بـه منظـور مـديريت و اجـراي صـحيح «كارآفريني اكوتوريسم» در دره آذرشهرچاي و استفاده حداكثر از ظرفيتهاي اين منطقه است.
چهار شنبه 12 مهر 1402
این مقاله به بررسی تأثیر ظرفیت‌های گردشگری غذا در مرکزیت فضایی مقاصد گردشگری می‌پردازد. بدین‌منظور از رویکرد تحلیل شبکة مقاصد گردشگری و مدل جاذبه در استان مازندران استفاده شده است.
یکشنبه 9 مهر 1402
در این مقاله سعی شده تا با استفاده از روش کتابخانه‌ای و مطالعات میدانی (پرسشنامه) و بهره‌گیری از مدل تحلیل عاملی و تحلیل واریانس یک‌طرفه، موثرترین عوامل در جذب گردشگران به مراکز تجاری- تفریحی با تأکید بر مرکز الماس شرق مشهد ارزیابی گردد.
شنبه 8 مهر 1402
نظر به اهمیت قدرت نرم در افزایش قدرت ملی، هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش گردشگری جنگ در تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.
سه شنبه 4 مهر 1402
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی مطلوب توسعه گردشگری فرهنگی در ایران به رشته تحریر درآمده است.
سه شنبه 4 مهر 1402
هدف این مطالعه ارایه چارچوبی جامع جهت سطح بندی و درک اثرپذیربودن یا اثرگذاربودن هر یک از عوامل موثر بر توسعه گردشگری ادبی استان یزد است.
سه شنبه 4 مهر 1402
به بهانه روز جهانی گردشگری از دهه 1980 سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) هر ساله شعاری را برای روز جهانی گردشگری انتخاب می نماید.
دوشنبه 5 مهر 1400
ویروس کرونا که آمد گردشگری و سفر قربانی شیوع این بیماری قلمداد و خیلی زود فعالیت‌های مرتبط با گردشگری با تابلوی ایست و ممنوعیت مواجه شد. اهالی گردشگری هم به واسطه‌ فرهنگ تعاملی خود این محدودیت‌ها را پذیرفتند تا کمکی به اوضاع نا‌بهنجار موجود باشد.
یکشنبه 21 شهریور 1400
آداب معاشرت یعنی راه و رسم درست معاشرت کردن با دیگران و به عبارتی بهتر روش های برخورد و ارتباط صحیح و موثر با اطرافیان، از اعضای درجه یک خانواده گرفته تا خویشان، دوستان، آشنایان، همکاران، همشهریان، هموطنان و مردم سایر کشورهاست که این موضوع در سفرها نمود عینی پیدا می‌کند و این درست و صحیح رفتار کردن‌ها نیز به مرور زمان الگوهای رفتاری شایسته‌ای را در بستر خانواده، محیط کار و جامعه خلق می‌کند.
شنبه 20 شهریور 1400
12345678910...
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi