بازدید اعضای بنیاد ملی نخبگان از پروژه های ملی و جاذبه های گردشگری
چهار شنبه 4 آذر 1394 بازدید: 3192

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، این اردوها توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری ستاد اجرایی سازی سند راهبردی نخبگان به منظور پیشبرد سند راهبردی کشور در امور نخبگان برگزار شده است و هدف از برگزاری بازدیدهای علمی، فرهنگی و پژوهشی با رویکرد مهارت محور،  آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی کشور، ارتقای خودآگاهی ملی و حس دلبستگی به میهن، افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران با تأکید بر جایگاه بی بدیل اسلام در شکل دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایرانی می باشد.

 نظر به تاکید مقام معظم رهبری این بازدیدها به منظور استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و تقویت جنبش نرم افزاری برنامه ریزی شده است.

پس از برگزاری سه اردوی درون استانی و برون استانی که در شهریورماه 94 برگزار شده است، دومین مرحله از این بازدیدها با حضور 500 نفر از اعضای بنیاد ملی نخبگان در مراکز علمی و صنعتی و جاذبه های گردشگری استان تهران و البرز به پایان رسید.

در این بازدیدها دانشجویان در گروه های مختلف از پارک علم و فناوری البرز، نیروگاه خورشیدی طالقان، مجموعه پروازی فرودگاه آزادی، باغ موزه گیاه شناسی، کاخ موزه سعدآباد، کاخ موزه گلستان و پلانتاریوم(آسمان نما) بازدید کردند.

در بازدید از پارک علم و فناوری البرز (جهاددانشگاهی) دانشجویان در جلسه ای با حضور مهندس فاخر مدیر مرکز رشد فناوری بیوتکنولوژی رویان با فعالیتهای این مرکز آشنا شدند و پس از آن از مزرعه رویان محل نگهداری حیوانات شبیه سازی شده دیدن کردند. مرکز مبدل ها، مرکز دکل های حفاری و مركز ماشينهاي الكتريكي فشار قوي بخش های بعدی بازدید از پارک علم و فناوری البرز بود.

نیروگاه خورشیدی طالقان یکی دیگر از مقاصد تعریف شده برای بازدید اعضای بنیاد ملی نخبگان بود که طی آن ابتدا دانشجویان از موزه انرژی های نو و تجدید پذیر دیدن کردند و پس از آن با ارائه توضیحات کارشناس مربوطه با نحوه کار سایت درخصوص انرژی های خورشیدی، انرژی های بادی، بیوگاز و پسماندهای دورریختنی، پیل های سوختی هیدرولیکی و دستگاه های آبگرمکن، خشک کن و فتوسل آشنا شدند.

مجموعه پروازی فرودگاه آزادی نیز از دیگر مقاصدی بود که دانشجویان طی این بازدید از آشیانه هواپیماها، باندهای فرودگاه و کادر خلبان ها دیدن کردند و با توضیحات مهندس قمرصورت استادخلبان و مهندس فنی ارشد مجموعه پروازی فرودگاه آزادی با نحوه ساخت هواپیماها و ابزارآلات آن، جزئیات ساخت، نحوه چگونگی شرکت دانشجویان در دوره های آموزش پرواز با هواپیماهای فوق سبک آشنا شدند .

در بازدید از پلانتاریوم یا آسمان نما شرکت کنندگان پس از حضور در تالار و آشنایی با این مجموعه به تماشای ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی پرداختند.

گروه های دیگر در بازدید از کاخ موزه گلستان از عمارت بادگیر، شمس العماره، عمارت ابیض یا موزه مردم شناسی، نگارخانه، موزه مخصوص و تالار سلام و در بازدید از کاخ موزه سعدآباد از کاخ سبز، کاخ ملت و موزه استاد فرشچیان بازدید کردند.

در پایان تمامی شرکت کنندگان در باغ موزه گیاه شناسی حضور یافتند و با ارائه توضیحات کارشناسان در گروه های جداگانه با بخش های مختلف باغ موزه همچون انواع گونه های گیاهی و رویشگاه های مهم كشور نظیر جنگل های خزری، زاگرس، البرز و بیابان های كشور و رویشگاه های مهم جهان نظیر اروپا، آمریكا ، آسیا و ... آشنا شدند.

خاطرنشان می گردد در جریان هر یک از بازدیدها، کارشناسان در تمامی بخش ها شرکت کنندگان را همراهی کرده و اطلاعات مخصوص به هر قسمت را به تفکیک برای نخبگان ارائه نمودند.



گالری تصاویر
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
پارک علم و فناوری البرز
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi