دانشجویان دانشگاه ارومیه در اردویی علمی-فرهنگی از شرکت شیر هامون و كتيبه خان تختي‌ واقع در سلماس دیدن کردند
دوشنبه 17 آبان 1389 بازدید: 2839

اين اردو در راستاي تحقق اهداف طرح ملي ايران مرزپرگهر از جمله تقويت روحيه اميد و خودباوري، تحقق شعار ما مي توانيم، افزايش آگاهي‌هاي علمي و اجتماعي مرتبط با رشته‌تحصيلي دانشجويان و ايجاد انگيزه در بين دانشجويان جهت توسعه فرهنگ‌كارآفريني برگزار شد.
از ويژگي‌هاي بارز اين طرح مي‌توان به اعمال تاثير فوق العاده‌اي كه بر روي كيفيت شير خام مي‌گذارد كه از نظر كيفيت و محصولات توليدي بهترين نوع كيفيت را در استان دارا مي‌باشد و همچنين اشتغال‌زايي بيش از 80 نفر نيروي متخصص از نقاط مختلف كشور اشاره كرد.
مهندس اكبري مديرعامل شركت با ارائه توضيحات جامع پيرامون نحوه توليد و استانداردسازي محصولات توليدي به دانشجويان اظهار كرد: اين طرح در سطح ملي مطرح است كه روزانه بيش از 45 تن شير يارانه‌اي در سطح استان توزيع مي‌كند.
وي دريافتي شير خام شركت را بيش از 70 تن در روز عنوان كرد و افزود: از اين مقدار 45 تن به صورت شير يارانه‌اي، 5 تن به در قالب شير مدارس توزيع و مابقي در توليد محصولاتي از قبيل انواع ماست، انواع دوغ، پنير پيتزا و خامه در رنج‌هاي مختلف مورد اسفاده قرار مي‌گيرد.
وي اظهار كرد: شركت شير هامون با تكيه بر نيروي متخصص و كارآمد خود توانسته‌است طي 2 سال گذشته به عنوان برگزيده و نمونه استاني انتخاب شده‌است.
در اين بازديد دانشجويان رشته صنايع‌غذايي با تمامي فرآيند توليد محصولات آشنا و از بخش‌هاي مختلف شركت شامل قسمت دريافت شيرخام، آزماشگاه‌هاي شيميايي و ميكروبي، سالن‌توليد، واحدپنير، سردخانه و انبارهاي شركت بازديد كردند.
همچنين دانشجويان از كتيبه خان تختي‌سلماس كه در آن اردشير دوم و پسرش سوار بر اسب در حال اعطاي حلقه قدرت به پادشاه ارمنستان به تصوير كشيده شده‌اند در 15 كيلومتري محور سلماس اروميه بر روي كوه پرچاوش، حجاري شده كه در سال هاي 242 تا 293 ميلادي محل استراتژيك قدرت‌نمايي و دفاع ساسانيان از سرزمين ايران بوده است، به عنوان مكان فرهنگي بازديد كردند.
با توجه به استقبال دانشجویان از این پروژه ملی فرهنگی، بازدید در دو مرحله مجزا صورت پذیرفت و همچنين با توجه به نظر سنجي‌هاي به عمل آمده سطح علمي برگزاري اين اردو مطلوب ارزيابي مي شود.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi