نقش تبلیغات دهان به دهان در توسعه مقاصد گردشگری جزایر خلیج فارس
شنبه 13 اردیبهشت 1393 بازدید: 2996

به گزارش دبیرخانه دائمی همایش ملی خلیج فارس، فاطمه باقری، دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت گردشگري بازاريابي دانشگاه تهران، با ارائه مقاله خود با عنوان بررسی نقش تبلیغات دهان به دهان در توسعه مقاصد گردشگری جزایر خلیج فارس در پنل علمی این همایش گفت: ایران دارای منابع غنی گردشگری می باشد که از جمله این منابع، جاذبه های گردشگری جزایر خلیج فارس و به خصوص مقصد ناشناخته ابوموسی است.

وی گفت: تبلیغات دهان به دهانی که توسط گردشگران سفر کرده به جزیره ابوموسی صورت می گیرد، موجب جذب گردشگران و در نتیجه توسعه گردشگری آن جا می شود.
نویسنده حوزه خلیج فارس با تاکید بر اهمیت نقش این نوع تبلیغات بر توسعه گردشگری جزایر خلیج فارس خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شکل گیری این نوع تبلبغات نیازمند تلاش های وسیع در راستای بهبود زیرساخت ها، روساخت ها و کلیه فعالیت های مرتبط با گردشگری است؛ چرا که این تبلیغات می تواند اثرات منفی نیز بر مقاصد گردشگری داشته باشد.
وی با اشاره به این نکته که تبلیغات دهان به دهان می تواند جنبه منفی نیز داشته باشد تشریح کرد: اگر گردشگرانی که برای اولین بار به جزیره ابوموسی سفر می کنند در هر یک از خدمات مربوط به گردشگری دچار مشکل شوند و ناراضی به مقصد خود باز گردند این نارضایتی در همین جا خاتمه نمی یابد، بلکه در قالب توصیه منفی در راستای عدم مسافرت به این جزیره ادامه دارد که به جرات می توان گفت این نوع تبلیغات، بدترین و نامناسب ترین تبلیغ علیه یک مقصد گردشگری است.
وی در پایان سخنرانی خود نقش مسئولان گردشگری را در این زمینه کلیدی دانست و گفت: مسئولان مربوط به بخش گردشگری جزایر خصوصا جزیره ابوموسی باید با ارائه خدمات مطلوب گردشگری، تبلیغات دهان به دهان را به ابزاری برای رونق هر چه بیشتر گردشگری و منتفع شدن این جزیره از درآمدهای با ضریب تکاثر بالای گردشگری بدل کنند.

کتاب مجموعه مقالات دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس در قالب دوجلدی با انتشار 52 مقاله علمی-پژوهشی برگزیده در محورهای تاریخ و باستان شناسی، فرهنگ، هنر و معماری، ابعاد سیاسی، اجتماعی و حقوقی، گردشگری، جغرافیا و محیط زیست خلیج فارس در مراسم افتتاحیه این همایش رونمایی شد.

•    دهمین همايش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با همکاری مركز گردشگري علمي - فرهنگي دانشجويان ایران وابسته به جهاددانشگاهي، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان و جهاددانشگاهی هرمزگان و با حضور اساتید، پژوهشگران و فرهیختگان حوزه خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس در استان هرمزگان برگزار شد.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi