یازدهمین همایش ملی خلیج فارس بین المللی خواهد شد
شنبه 13 اردیبهشت 1393 بازدید: 2902

به گزارش دبيرخانه دائمي همايش ملي خليج فارس، بابک ارسیا در افتتاحیه دهمین همایش ملی خلیج فارس گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آتی این همایش را به صورت بین المللی برگزار کرده و بتوانیم در اشاعه نام خلیج فارس در کشور کوشاتر باشیم.

وی افزود: 689 مقاله در محورهای مختلف تاریخ و باستان شناسی، جغرافیا و محیط زیست، فرهنگ و هنر و معماری، گردشگری و ابعاد سیاسی، اجتماعی و حقوقی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین این مقالات 52 مقاله به عنوان برترین مقالات در کتاب مجموعه مقالات دهمین همایش ملی خلیج فارس منتشر و رونمایی شد و تعداد 13 مقاله نیز بصورت سخنرانی در 5 پنل علمی ارائه می شوند.

بابک ارسیا درخصوص جزئیات علمی همایش گفت: 17 درصد مقالات در محور گردشگری، 12 درصد در ابعاد جغرافیا و محیط زیست، 34 درصد در ابعاد حقوقی، سیاسی و اجتماعی، 12 درصد در محورهای فرهنگی، هنر و معماری و  17 مقالات در محورهای تاریخ و باستان شناسی بوده است.

همچنین 73 درصد شرکت کنندگان دارای مقطع تحصیلی دکترا و اعضاء هیات علمی، 19 درصد کارشناسی ارشد و 8 درصد نیز دانشجویان مقطع کارشناسی بوده اند.

وی بیشترین مقالات دریافتی را از دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی و فردوسی مشهد اعلام و اظهار کرد: دانشجویان رشته روابط بین الملل با 120مقاله، رشته جغرافیای سیاسی با 96 مقاله و مطالعات منطقه ای با 93 مقاله بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده اند.

وی در پایان استان های تهران، اصفهان، مازندران، بوشهر، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان را از پرمخاطبترین استان های شرکت کننده در این همایش دانست و عنوان کرد: بیش از 300 مقاله در این همایش به صورت تکراری بود که در ارزیابی نخست توسط باشگاه دانشجویان ایران نیز از همایش کنار گذاشته شد و 689 اثر نیز در این همایش شرکت داده شد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi