بيانيه همایش؛
چهار شنبه 1 دی 1389 بازدید: 3222

وضعيت و شرايط حاكم در جهان امروز و ويژگي‌هاي خاص ايران در خاورميانه و هم‌چنين در جهان، ايجاب مي‌كند كه مجامع علمي و دانشگاهي، بويژه اساتيد ذي‌نفع نسبت به تمام جريانات و رويكردهاي سياسي، بين‌المللي و استراتژيكي حساس باشند و چارچوب نظام فكري خود را در اين زمينه به‌عنوان اساس تجهيزات خود معطوف دارند.
عبور نزديك به 70 درصد جريان انرژي جهان از تنگه‌ي استراتژيك هرمز و ويژگي‌هاي بين‌المللي و انحصاري خليج فارس ايجاب مي‌كند كه توجه روزافزون به اين گذرگاه حساس ترانزيتي در قالب برنامه‌هاي امنيتي و ملي در اولويت قرار گيرد.
غرض‌ورزي‌هاي تعمدانه‌ي سوداگران منطقه‌يي و جهاني درباره‌ي خدشه‌دار كردن نام خليج فارس ايجاب مي‌كند كه از طريق برگزاري چنين همايش‌هاي داخلي و كنگره‌هاي بين‌المللي و دعوت از صاحب‌نظران ملي و جهاني در حفظ حريم و هويت خليج فارس پايداري به‌عمل آيد.
ويژگي‌هاي خاص جغرافيايي، اكولوژيكي و ژئومورفولوژيكي جزاير خليج فارس جايگاه مناسبي براي رونق صنعت گردشگري و جهان‌گردي است كه اين پديده نه‌تنها موجب افزايش درآمد ارزي و توسعه‌ي پايدار اقتصادي خواهد شد، بلكه موجب ايجاد ارتباط هرچه بيش‌تر ايران، منطقه و جهان خواهد شد. بنابراين اين مسأله مي‌تواند در معرفي خليج فارس بسيار مؤثر واقع شود.
نظر به استقبال بي‌نظير صاحب‌نظران علمي و پژوهشي اميد است، يك فصل‌نامه‌ي علمي ـ پژوهشي تحت عنوان خليج هميشه فارس از طريق دبيرخانه‌ي همايش پي‌گيري و راه‌اندازي شود.
در پايان، با توجه به ارزيابي صاحب‌نظران، انديشمندان و استقبال جامعه از اين همايش، جملگي بيانگر اين واقعيت است كه گروه‌هاي علمي جهاد دانشگاهي در انجام رسالت خويش توفيق قابل توجهي كسب كرده‌اند. بنابراين انتظار مي‌رود، هر سال اين همايش با شكوه هرچه بيش‌تر استمرار پيدا كند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi