منوچهر جهانیان دبير همايش فرهنگي ـ گردشگري خليج فارس؛
چهار شنبه 1 دی 1389 بازدید: 3026

مجموعه‌ي مقالات برگزيدگان همراه چكيده‌ي مقالات، در قالب دو جلد كتاب در اختيار پژوهشگران قرار مي‌گيرد. به علاوه، درصدد هستيم، يك بانك اطلاعاتي را از مقالات دوره‌ي دوم تا پنجم خليج فارس ايجاد كنيم. اين مجموعه مقالات، بانك اطلاعاتي بسيار مناسبي است كه مي‌تواند براي چاپ فصل‌نامه‌اي با همين عنوان استفاده شود
وي توضيح داد: 38 درصد مقالات ارايه‌شده به همايش در محور گردشگري، 26 درصد در بخش تاريخي و 30 درصد در بخش جغرافيا و محيط زيست بوده‌اند. برگزاري اين همايش با هدف فراهم‌ ساختن پژوهش‌هاي اقتصادي، گردشگري، تاريخي و زيست‌محيطي درباره‌ي خليج فارس است. نام خليج فارس هميشه با نام ايران عجين بوده و با هويت ملي، ايراني و اسلامي درآميخته است.
پژوهشگران با نگاهي ژرف، موقعيت اين چهارراه حياتي را با مستندات مورد تأكيد و پافشاري قرار داده‌اند و از نام آن حفاظت مي‌كنند. اين همايش نيز براي ايجاد انگيزه ميان پژوهشگران و فعال كردن استعداد و توان گردشگري كشور و براي رونق اقتصادي و كارآفريني در اين محدوده‌ي جغرافيايي است.
وي توضيح داد: كميته‌ي علمي اين همايش شامل 25 استاد از دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبايي بوده است. 376 مقاله توسط 495 نفر به اين همايش فرستاده شدند كه پس از بررسي در سه مرحله‌ي ارزيابي، داوري اوليه و داوري نهايي، 21 مقاله برگزيده شدند. 65 درصد ارايه‌دهندگان مقاله‌ها از مردان و 35 درصد را زنان تشكيل مي‌دادند.
او اظهار كرد: تعداد مقالات ارايه‌شده به پنجمين همايش ملي فرهنگي ـ گردشگري خليج‌ فارس رشد بسيار خوبي داشته و نسبت به سال گذشته 270 درصد توسعه داشته است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi