رييس جمهور:
چهار شنبه 1 دی 1389 بازدید: 3581

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در مراسم افتتاحيه پنجمين همايش ملي فرهنگي گردشگري خليج فارس در سخناني اظهار داشت: فرهنگ و تمدن ايران زمين همواره سرشار از ارزش‌هاي متعالي انساني بوده است و همواره الهام بخش برادري، صلح، عدالت، پاكي، عشق و تعامل سازنده با آحاد جامعه و همه ملت‌هاست.
در طول تاريخ همواره ملت ايران منادي اين ارزش‌ها بوده و كاوش‌هاي باستان شناسي و ميراث همواره بر اين حقيقت صحه گذاشته است و مطالعات تاريخي بيانگر اين است كه ملت ايران همواره دوستدار ملت‌ها، مروج صلح و برادري در جهان بودند و باور ما اين است كه خليج فارس منطقه دوستي و همكاري دسته جمعي و منطقه‌اي است براي برادري و صلح پايدار و مشكلاتي كه بعضا در خليج فارس پيش پاي كشورهاي منطقه قرار گرفته، ناشي از دخالت‌هاي بيگانه‌اي بوده كه از راه دور براي تسلط بر كل منطقه آمده است و گرنه پيوستگي‌هاي فرهنگي و اعتقادي ملت‌هاي منطقه آن‌قدر عميق است كه عمق آن به درازاي تاريخ بشر است.
امروز هم ملت ايران همه آن ويژگي‌ها را با فرياد بلندتر و عزم راسخ‌تر در منطقه و دنيا پيگيري و منتشر مي‌كند.
ثبت ملي خليج فارس گرچه بخشي از يك كار بزرگ براي شناسايي و معرفي ارزش‌هاي فرهنگي و تمدني نهفته در اين منطقه است، اما مهر تاييد و تاكيد مجددي است بر ويژگي‌هاي تمدني ملت ايران و تلاش پيوسته آن براي بسط و گسترش صلح و امنيت در منطقه.
من از همه كساني كه در اين راه تلاش مي‌كنند، محققين، كاوشگران، كارشناسان اهل نظر، بويژه از سازمان ميراث فرهنگي كه با بررسي و با دقتي هرچه تمام‌تر و با زمان شناسي مناسب اين كار بزرگ را انجام داده تا نام زيباي خليج فارس ثبت ملي شود تشكر و قدرداني مي‌كنم.
خليج فارس مظهر دوستي، برادري، عشق و همكاري سازنده بين ملت‌هاي منطقه و الگويي براي همكاري‌هاي منطقه‌اي در كل جهان است.
رييس‌جمهور در پايان حضور در اين همايش در پاسخ به صحبت‌هاي برخي از شركت‌كنندگان در ارتباط با وضعيت منطقه كيش و مشكلات آنان گفت: ان‌شاءالله سفري جدا به منطقه كيش خواهم داشت و از نزديك مشكلات را بررسي خواهم كرد.
احمدي‌نژاد هم‌چنين به مسئولان منطقه كيش دستور داد كه براي آباداني كل جزيره بودجه مناسبي اختصاص دهند به خصوص بخش قديمي جزيره.
وي هم‌چنين گفت: البته بايد بخش جديد جزيره نيز مورد توجه قرار گيرد.
رئيس جمهوري در دبیرستان الزهرای کیش خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما فرزندان ايران عزيز در اين جزيره همچون ديگر فرزندان اين مرز و بوم بالنده و شجاع و خلاق، اميد آينده ايران و پرچمدار هستيد و بايد در دوران عظمت ايران پرچمدار عدالت و شكوفايي باشيد.
وي گفت: با وجود نسل جوان و شجاع و آگاه ايران امروز هيچ كس در هيچ جاي دنيا توان تهديد ايران را ندارد، چرا كه جوانان اين مرز و بوم دشمنان را پشيمان خواهند كرد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi