رئیس جهاددانشگاهی؛
چهار شنبه 1 دی 1389 بازدید: 3283

رييس جهاد دانشگاهي نيز در پنجمين همايش ملي فرهنگي ـ گردشگري خليج فارس، گفت: مشاركت فعالانه‌ي گروه‌هاي غيردولتي و حضور گسترده‌ي مردم از هر طيف، دسته و گروه سياسي براي دفاع از هويت ايراني خليج فارس وظيفه‌ي ديني و ملي همه‌ي ايرانيان در سراسر دنياست.
خليج فارس براي ايرانيان فقط از اين نظر اهميت ندارد كه كانون استراتژيك جهان و مركز تبادلات بازرگاني و اقتصادي منطقه محسوب مي‌شود، بلكه خليج فارس از سه‌هزار سال پيش، بخشي از هويت ايرانيان و جزو جدايي‌ناپذير فرهنگ ايراني بوده است. اسناد باستاني و تاريخي دوره‌ي آغاز هخامنشيان تا اسناد يونانيان اين حقيقت را تأييد مي‌كنند و صيانت از خليج فارس به‌عنوان حفظ ميراث فرهنگي گذشتگان و وظيفه‌ي ملي و ديني شمرده مي‌شود.
واكنش سراسري و فراگير همه‌ي اقشار و صنف‌هاي همه‌ي مردم ايران در سراسر جهان در چند سال گذشته كه درباره‌ي‌ جعل نام خليج فارس در نشريه‌ي نشنال جغرافي صورت گرفت، نشانگر اين است كه خليج فارس نمودي از هويت ايرانيان به‌شمار مي‌رود و از عزم و توجه ملي به اين امر حكايت دارد.
دفاع و پافشاري از سوي دانشگاهيان و پژوهشگران در قالب پژوهش‌هاي علمي، گامي ارزشمند و ماندگار در راستاي بي‌اثر كردن سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه بين ملت‌هاست.
دكترطيبي بيان كرد: نام‌گذاري يك روز به نام خليج فارس و استقبال گرم و پرشور همه‌ي ايرانيان، نشان از توجه تمام گروه‌هاي مردم ايران و مسؤولان و سياست‌گذاران فرهنگي كشور به اين موضوع دارد.
او در پايان به برخي مقالات و مباحث ارايه‌شده در همايش چهارم خليج فارس اشاره كرد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi