شنبه 17 آبان  1393
            
            
            بازدید:
            7192
            
                
	 
                            
            
 
            
            
            چکیده 
هدف  تحقیق تعیین اولویت تاثیر روشهای مختلف  تبلیغات به منظور افزایش جذب توریست و شناسایی  مهمترین روش تبلیغات از بین سایر روشها از دیدگاه  مدیران و کارشناسان صنعت جهانگردی و ایران گردی و  ارائه راه کارها و پیشنهادات موثر جهت برنامه ریزی  صحیح با توجه نامحدودیتهای مالی و سرمایه گذاری  است روش تحقیق توصیفی - تحلیلی است جامعه آماری  شامل: ۲۰ مدیر و ۵۷ کارشناس از مدیران و کارشناسان  سازمان ایران گردی و جهانگردی در تهران است نتیجه  کلی: براساس تحقیق نشان داده که کلیه متغیرهای  مستقل مطرح شده در هر فرضیه بر روی متغیر وابسته  تاثیر مثبت دارند و طی آن شرکت در نمایشگاههای بین  المللی توریسم به عنوان مهمترین سیاست  تبلیغی تشویقی به منظور افزایش جذب توریست مطرح  است اولویت تاثیر سایر عوامل به ترتیب عبارتند از:  تبلیغات از طریق رسانههای جمعی (شامل کانالهای  ماهوارهای، رسانههای بین المللی)؛ ایجاد دفاتر جلب  توریسم و نمایندگیهای سازمان جهانگردی ایران در  کشورهای مهم دنیا، تبلیغات از طریق مجلات مهم  دنیا، بروشور و پوستر و برگزاری اجلاس و سمینارها و  شرکت در کنفرانسهای بین المللی جهانگردی.