گردشگران دوچرخه سوار مسیر تهران-قم را رکاب زدند
دوشنبه 27 شهریور 1391 بازدید: 3348

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، این طرح با هدف گسترش فرهنگ دوچرخه سواری و گردشگری در میان دانشجویان کشور و برقراری پیوند دانشجویان با فرهنگ مردم جای جای ایران بزرگ و سایر نقاط دنیا آغاز شد. از این رو نخستین تور درون مرزی این طرح از تهران به مقصد قم آغاز گردید که طی آن شرکت کنندگان مسیر 270 کیلومتری رفت و برگشت را رکاب زدند.

دومین مرحله تور درون مرزی بمناسبت میلاد امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می گردد که طی آن دوچرخه سواران مسیر آستان مقدس حضرت معصومه (س) تا حرم مطهر رضوی (ع) را رکاب خواهند زد و بصورت نمادین و سمبلیک پرچم آستان حضرت معصومه را به سمت حرم مطهر رضوی حمل خواهند کرد.

 برگزاری تورهای درون مرزی تهران-قم و قم-مشهد مقدمه ای برای تور برون مرزی تهران-آلماتی (در جمهوری قزاقستان) خواهد بود که هدف از آن اعلام صلح و دوستی مردم ایران با ملتهای جهان، معرفی کشور ایران به عنوان مهد آثار تاریخی و سرزمین جاذبه های گردشگری و نیز حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین برقراری پیوند فرهنگی دانشجویان ایرانی با مردم جای جای ایران بزرگ و سایر نقاط دنیا می باشد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi