اجرای سیزدهمین دوره طرح ملی ایران، مرز پرگهر ویژه مستعدین بنیاد نخبگان استان گلستان
دوشنبه 28 شهریور 1401 بازدید: 525

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان گفت: سیزدهمین دوره طرح ملی ایران، مرز پرگهر ویژه مستعدین بنیاد نخبگان استان گلستان توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان اجرا شد.
محمد شریف زاده در گفت و گو با ایسنا-منطقه گلستان گفت: مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران، در راستای فعالیتهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به منظور تقویت روحیه خودباوری در دانشگاهیان و آشنایی آنان با نتایج علمی ایده خودباوری در صحنه اجرا، چند سالی است اقدام به اجرای طرح ملی ایران مرز پرگهر می کند.
وی افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان با همکاری بنیاد نخبگان استان گلستان و به میمنت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری بازدیدهایی، ویژه مستعدین تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان در استان کرده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان ادامه داد: با توجه به موضوعیت طرح ایران مرز پرگهر طبق هماهنگی انجام شده با بنیاد نخبگان استان گلستان مقرر شد بازدیدهایی برای مستعدین تحت پوشش بنیاد داشته باشیم. به همین منظور اولین بازدید را ویژه مستعدین پسر با هماهنگی نیروگاه برق علی آباد کتول برگزار کردیم.
شریف زاده در توضیح دلیل انجام این بازدید، گفت: شرکت تولید نیروی آذرخش سرمایه گذار و مجری پروژه نیروگاه 1500 مگاواتی سیکل ترکیبی علی آباد گلستان است که با مشارکت شرکت های سنا و مپنا تاسیس شده است. با توجه به اینکه این نیروگاه با مدیریت متخصصین داخلی و به صورت ویژه در منطقه شمال تاسیس شده است، می تواند الگوی خوبی برای ایجاد انگیزه و خودباوری در میان دانشگاهیان باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه با وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی خفیفی که در روز بازدید داشتیم، ثبت نام کنندگان به موقع جهت اعزام به محل نیروگاه حاضر شدند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان بیان کرد: همکاری خوب مدیریت محترم نیروگاه هم باعث شد در زمان بازدید کارشناسان و متخصصین بخشهای مختلف توضیحات خوب و مفیدی ارائه دهند. طبق نظرسنجی انجام شده از شرکت کنندگان، تکرار این بازدیدها می تواند به ایده پردازی و امیدبخشی فارغ التحصیلان دانشگاهها کمک کند.
شریف زاده در پایان تاکید کرد: در صورت پشتیبانی دانشگاهها و مراکز علمی، جهاد دانشگاهی با همکاری مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، آمادگی برگزاری بازدیدهای علمی فرهنگی از پروژه های موفق و آثار تاریخی و ملی سراسر کشور را دارد.
نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول معروف به نیروگاه آذرخش در تاریخ 3 مرداد ماه سال 90 در استان گلستان تاسیس شد. این نیروگاه به عنوان یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 972 مگاوات است که شامل 6 واحد گازی 462 مگاواتی مدل V94.2 ساخت شرکت مپنا تحت لیسانس زیمنس آلمان در قالب طرح B.O.O در زمینی به مساحت 68 هکتار است. ظرفیت عملی هر واحد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، 153 مگاوات است.
در طرح توسعه این نیروگاه، 3 واحد بخاری 160 مگاواتی نیز اضافه خواهد شد و این نیروگاه تبدیل به سیکل ترکیبی می‌شود که با احداث و تکمیل بخش بخار در این نیروگاه ظرفیت تولید برق آن به 1450 مگاوات خواهد رسید. سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است.
 

گالری تصاویر
1
2
3
4
5
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi