بازدید دانشجویان چهارمحال و بختیاری از خانه مشروطه اصفهان
چهار شنبه 23 شهریور 1401 بازدید: 610

دانشجویان دختر دانشگاه های شهرکرد از خانه مشروطه اصفهان بازدید کردند.
به گزارش مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه شهرکرد و برخی دیگر از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در قالب سیزدهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر" از خانه مشروطه اصفهان بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید که روز چهارشنبه 18 بهمن ماه صورت گرفت، کارشناس مسئول این خانه تاریخی، توضیحاتی را در مورد خانه مشروطه اصفهان بیان کردند و سپس دانشجویان از قسمت های مختلف این مجموعه تاریخی بازید کردند.  
یادآور می شود خانه مشروطه اصفهان یا همان خانه مشروطیت اصفهان که در محور دولت خانه صفوی در ضلع شرقی میدان امام (نقش جهان) در محله قصر منشی واقع در خیابان نشاط کوچه چهاردهم (مقصود بیک) واقع است خانه ای است متعلق به عصر قاجار با معماری چشم نواز که متعلق به رهبر سیاسی اصفهان در عصر مشروطه یعنی حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی بوده است. یک ‌صد سال پیش در این مکان علما، آزادی‌خواهان، رجال سیاسی ـ فرهنگی و مردم اصفهان گردهم می ‌آمدند تا درباره مشروطیت و حکومت غیرمستبدانه و امور مدنی خود مشورت و تفکر نمایند. خانه مشروطیت در سال 1384 با شماره ثبت 13009 در آثار ملی ایران ثبت شد.
 

گالری تصاویر
1
2
3
4
5
6
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi