دکتر محمدحسن ایمانی خوشخو عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: رشد اقتصادی و رقابت پذیری در گردشگری با هدفمند کردن یارانه‌ها محقق می شود
شنبه 18 دی 1389 بازدید: 1352

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا): دکتر ایمانی در همایش تاثیر هدفمندکردن یارانه ها بر توسعه گردشگری کشور گفت: بخش گردشگری به عنوان یکی از زیر بخش‌های خدمات در اقتصاد کشور به شمار می‌رود، با توجه به اهمیت گردشگری به عنوان یک فعالیت گسترده و نقش اساسی آن در توسعه محلی و منطقه ای و وجود ویژگی‌های متمایز این بخش با سایر بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، لزوم توجه مسئولان و برنامه‌ریزان کشور به این بخش احساس می‌شود‌.
وی مهمترین هدف توسعه گردشگری را توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق گردشگری دانست و افزود: مهمترین تأثیر گردشگری در اقتصاد محلی، منطقه‌ای و ملی، ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی است. ارتباط یارانه‌های دولت با گردشگری خصوصاً بخش‌های ملموس با مردم از جمله تقاضای گردشگری از جمله مسایل مهمی است که باید به آنها پرداخت.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: يكي از صنایع موثر بر اقتصاد كه كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد صنعت گردشگري است كه بنا بر نظر كارشناسان اگر حمايت قانوني از سوي دولت از آن صورت نگيرد آسيب‌هاي بسياري متوجه گردشگري كشور خواهد شد. چرا كه گردشگري به عنوان يك نياز ثانويه در جامعه ما محسوب شده و در اثر بحران‌هاي اقتصادي زودتر حذف مي‌شود. بنابر‌این در صورت عدم توجه به راهکارهان اقتصادی، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باعث می‌شود که جذابیت و رغبت مردم به گردشگری داخلی را از بین ببرد و این صنعت با رکود بیشتر در کشورمان مواجه شود.
وی در پایان یادآور شد: فرصت‌هایی پیش روی گردشگری در ارتباط با هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد که با بکارگیری آنها در سطح کشور نتایج مطلوبی بدست خواهد آمد که عبارتند از: تخصیص دادن بخشی از پس اندازهای حاصل از حذف یارانه‌ها جهت سرمایه‌گذاری در گردشگری، محقق شدن رشد اقتصادی و رقابت پذیری در گردشگری با هدفمند کردن یارانه‌ها، کاهش پیامدهای منفی با اجرای تدریجی و ترجیحی طرح، همکاری تمامی آحاد برای اجرای طرح و افزایش رفاه مردم.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi