ششمین همایش ملی-فرهنگی خلیج همیشه فارس 8 تا10 در جزیره کیش برگزار می گردد.
شنبه 24 مهر 1389 بازدید: 2931

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا)- منوچهر جهانیان دبیر ششمین همایش ملی خلیج همیشه فارس با اعلام این خبر گفت: مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی ششمین دوره همایش ملی خلیج همیشه فارس را هشتم لغایت دهم اردیبهشت ماه 1389 همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش برگزار می کند.
دبیر همایش گفت: ششمین همایش ملی خلیج همیشه فارس در 7 محور جغرافيا و محيط زيست، اجتماعي وتاريخي، اقتصادي، فرهنگ و هنر، گردشگری و کارگاهی و هنری با ارائه مقالات برگزیده در جزیره کیش برگزار می گردد.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی افزود: سطح مقالاتی که این دوره به دبیرخانه همایش ملی خلیج همیشه فارس ارسال شده بود بسیار بالا ارزیابی شده و داوران حوزه مربوطه پس از ارزیابی دقیق نتایج مقالات را اعلام نمودند.
دبیر همایش گفت: خليج فارس در طول تاريخ يكي از مهم ترين و حساس ترين مناطق جهان از نظر ژئواستراتژيكي و ژئوتوریسمی می باشد که پژوهشگران در همایش ملی- فرهنگی خلیج همیشه فارس با رویکردی علمی و تخصصی به مطالعه و بررسی ابعاد تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بوم شناختی کرانه ها و پس کرانه های خلیج فارس در عرصه تحولات ایران می پردازند.
رئیس مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران موضوعات جغرافيا و محيط زيست، ابعاد اجتماعي وتاريخي، اقتصادي و گردشگري، كارگاهي و هنري و همچنین فرهنگ و هنر را با رویکردهای مختلف از جمله: ويژگي ها و ابعاد جغرافيايي خليج فارس، بررسي نگرش مستشرقان و پژوهشگران جهاني در مورد خليج فارس، حكومت هاي باستاني و تاريخي درمنطقه خليج فارس، كيش در گستره تاريخ، نقش گردشگري در توسعه اقتصادي منطقه خليج فارس با تأكيد بر جزيره كيش، فرصت هاي جديد سرمايه گذاري درحوزه هاي مختلف خليج فارس، نقش گردشگري در محروميت زدايي استانهاي حاشيه خليج فارس، هنر و معماري كرانه ها و جزاير خليج فارس، مردم شناسي منطقه خليج فارس، نقش مناطق آزاد در شكوفايي گردشگري خليج فارس، اكوتوريسم، ژئوپارك ها و طبيعت گردي منطقه خليج فارس، طرح هاي عمراني مرتبط با گردشگري( هتل، متل، رستوران، پارك هاي آبي و ساحلي و ...)، طراحي فضاها و محورهاي گردشگري درسواحل و جزاير خليج فارس و ماكت و عكس از زيباترين جاذبه هاي گردشگري خليج فارس و جزيره كيش را از محورهای اصلی این همایش دانست.
وی تصریح کرد: این همایش زمینه ساز شناخت صاحبنظران، دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان برای دستیابی به آموزه ها و مطالعات موثر و سازنده در حوزه خلیج فارس می باشد که ضمن نتیجه گیری راهبردهای اثربخشی را در زمینه شناخت پتانسیل های این منطقه و تثبیت جایگاه آن ارائه می دهد.
منوچهر جهانیان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکید بر "جاودانگی نام خلیج فارس در سایه هویت ایرانی" افزود: همايش ملی- فرهنگی خليج فارس در سطح کشور علاوه بر ايجاد انگيزه در قشر تحصیلکرده بویژه صاحبنظران بنام این حوزه جهت توجه ويژه به حوزه مطالعاتي خليج فارس موجب تثبيت جايگاه خليج فارس و تقويت غرور ملي در داخل کشور مي شود.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خاطر نشان کرد این همایش با همكاري نهاد ریاست جمهوری، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهي، سازمان منطقه آزادکیش، مرکز ملی مطالعات جهانی شدن و دانشکده جغرافيای دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
وی زمان برگزاری این همایش را 10 اردیبهشت ماه سال 1389 در منطقه آزاد کیش اعلام کرد و در پایان افزود علاقه مندان جهت ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.PERSIANGULF-CO.IR یا WWW.ISTTA.IR مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 66491136 -66491222 دبیر خانه دائمی همایش ملی فرهنگی و گردشگری خلیج همیشه فارس تماupload/file/Persian-Gulf6.jpgس حاصل نمایند. 

  • جهت دریافت پوستر همایش کلیک نمایید.
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi