تکمیل بانک اطلاعات تصویری از جاذبه های گردشگری ایران
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3198

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، منوچهر جهانیان دبیر دومین جشنواره عکس جاذبه های گردشگری ایران با اعلام این خبر گفت: مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران به منظور آشنایی دانشجویان و علاقمندان با میراث فرهنگی و گردشگری در هفت محور گردشگری مذهبی، میراث معنوی، تاریخی و باستانی، اکوتوریسم و طبیعت گردی، روستایی و عشایری، ورزشی و سلامت، هنرهای سنتی و صنایع دستی اقدام به برگزاری دومین دوره جشنواره عکس جاذبه های گردشگری ایران نموده است که در این جشنواره نمایشگاه عکس از تصاویر مناطق شناخته شده و ناشناخته ایران در معرض دید عموم قرار می گیرد.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران افزود: این نمایشگاه ابزاریست موثر جهت اطلاع رسانی جامع و معرفی جاذبه های متنوع و بی بدیل ایران و این مرکز در این دوره از برگزاری جشنواره اقدام به جمع آوری اطلاعات تصویری از مناطق مختلف ایران نموده است که این اطلاعات علاوه بر معرفی جاذبه های شناخته شده و مناطق نمونه گردشگری، حاوی معرفی مناطق بکر و کمتر شناخته شده ایست که سالهاست نیاز به احیای نام آنها در سطح ایران و جهان احساس می شود.
بانک عکس گردشگری در مرحله اول حاوی 20 هزار قطعه عکس و طرح از آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی می باشد و بزودی با هدف آشنایی عموم با جاذبه های گردشگری ایران و همچنین هنر عکاسی در معرض دید علاقمندان و مخاطبان این حوزه علمی فرهنگی در پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان قرار خواهد گرفت.
دبیر جشنواره سطح این دوره از جشنواره را بسیار بالا ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد علاقمندان بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور در این جشنواره شرکت نموده اند که در اختتامیه پس از ارزیابی آثار هنری توسط هیأت داوران به برترینها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
وی افزود: علی رغم استقبال گسترده علاقمندان جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار به جشنواره مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد.
وی افزود:آثار برگزیده در قالب نمایشگاه عکس های برتر در هفته گردشگری برای بازدید دانشجویان و عموم علاقمندان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و در این بین کتاب عکس اولین جشنواره رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
لازم به ذکر است تعداد آثار ارسالی در این مرحله از جشنواره نسبت به سال گذشته به لحاظ کمیت بالغ بر 30 برابر رشد داشته است و کلیه آثار ارسالی از تمامی استانها و نقاط کمتر شناخته شده و جاذبه های دیدنی، آثار متنوع و بدیعی می باشد که نشان از علاقه وافر دانشجویان و دانشگاهیان به شناساندن جاذبه های گردشگری و معرفی آن در سطح کشور و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی دارد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi