دومین جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران همزمان با هفته گردشگری برگزار می گردد
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 2941

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، منوچهر جهانیان دبیر دومین جشنواره عکس دانشجویی با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاري موفق دوره اول جشنواره عکس دانشجویی جاذبه های گردشگری ایران در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و استقبال هنرمندان و دانشجويان از آن، دومين دوره اين جشنواره با برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده در هفته اول مهرماه همزمان با هفته گردشگری برگزار می گردد.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران افزود: تعداد 25000 قطعه عکس با موضوعات گردشگری مذهبی، میراث معنوی، تاریخی و باستانی، اکوتوریسم و طبیعت گردی، روستایی و عشایری، ورزشی و سلامت، هنرهای سنتی و صنایع دستی به دبیرخانه دومین جشنواره عکس دانشجویی "جاذبه های گردشگری ایران" ارسال شده که از این بین به 10 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی نیز یادآور شد: در این دوره پس از چهار مرحله ارزیابی و داوری نهایی توسط هیأت داوران، تعداد 200 قطعه از عکس های برگزیده در قالب نمایشگاهی با عنوان "ایران را ببینیم" در معرض دید عموم علاقمندان، دانشجویان و دانشگاهیان قرار خواهد گرفت و همچنین مجموعه عکس های منتخب این دوره در کتابی تحت عنوان "ایران راببینیم" گردآوری و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه شده است که همزمان با برپایی نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
دبیر جشنواره با تاکید بر اهمیت شناخت میراث فرهنگی و معنوی کشور خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری ایران یکی از راههای معرفی مواریث فرهنگی، تاریخی-باستانی، طبیعی و همچنین اماکن ناشناخته و کمتر شناخته شده گردشگری کشور می باشد که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و با همکاری دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می گردد.
وی معتقد است برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری یکی از ابزارهای بسیار موثر در حوزه اطلاع رسانی و معرفی توانمندیهای ایران است که می تواند در مسیر توسعه و رونق گردشگری داخلی و بین المللی بسیار مفید و مؤثر واقع شود و در این عرصه حضور دانشجویان و دانشگاهیان قطعاً به شکوفایی گردشگری کشور و تعامل میان دانشگاهیان و متولیان حوزه گردشگری می انجامد.
وی در پایان افزود: این مرکز نیز در صدد است بانک جامعی از تصاویر جاذبه های گردشگری ایران را از طریق سایت اینترنتی www.istta.ir در اختیار علاقمندان حوزه گردشگری قرار دهد تا از این طریق بتوانند با جاذبه های بی نظیر گردشگری ایران و خصوصاً اماکن ناشناخته و کمتر شناخته شده بیشتر آشنا شوند.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi