چهارمین همایش فرهنگی – گردشگری خلیج فارس برگزار شد
سه شنبه 13 مهر 1389 بازدید: 3095

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) - در اين همايش که محمد ابراهیم لاریجانی، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حسین هاتفی فارمد معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي و جمعي از دانشجويان استان هاي کشور حضور داشتند، جمعى از پژوهشگران در زمينه جايگاه تاريخي، سياسي، فرهنگي - هنري و اقتصادي خليج فارس و در موضوعاتي همچون جايگاه ژئوپوليتيك خليج فارس، بررسی منابع آلوده کننده دریای خلیج فارس، نقش ورزش ساحلی در توسعه گردشگری خلیج فارس، شناخت پتانسیل های اکوتوریسمی خلیج فارس و ... در مدت دو روز ( نهم و دهم اردیبهشت ماه) مقاله هايی علمی ارائه دادند. چهارمین همايش فرهنگي گردشگري خليج فارس بعد از ظهر روز دوشنبه 9 ارديبهشت ماه با پيام دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در جزيره قشم آغاز به كار كرد.
متن كامل پيام رييس جمهور كه توسط دكتر حسين هاتفي معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ،گردشگري و صنايع دستي كشور قرائت شد به شرح زير است؛
"اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره والمستشهدين بين يديه"
گردهمايي دانشجويان، پژوهشگران و دانشوران ارجمند فرصت مناسبي است تا صاحبنظران با نگاه به افق‌هاي بلند راههاي نويني را در برابر ملت ايران و ملتهاي منطقه براي نيل به قله‌هاي تعالي همه جانبه قرار دهند.
جايگاه خليج فارس به عنوان گاهواره تمدن ايراني– اسلامي بسيار برجسته و نقش آن در تعاملات سياسي و اقتصادي بسيار مهم و تعيين كننده است.
نام‌ها و نشانه‌هاي جغرافيايي بخشي از تاريخ، هويت و فرهنگ يك ملت و مبناي تعاملات سازنده با ساير ملل هستند. به همين دليل ضرورت و اهميت صيانت ازمواريث اين خطه در چشم اندازي ملي، منطقه‌اي و جهاني امري بديهي است .
شناخت متقابل فرهنگ‌ها زمينه مناسب تعامل سازنده ملتهاست. خليج فارس بايد خليج دوستي و برادري و همكاريهاي فزاينده باشد. از اينرو گسترش هرچه بيشتر صنعت گردشگري در منطقه خليج فارس عامل شناخت بيشتر ملتها از مواريث فرهنگي و تاريخي و عامل ثبات و همكاريهاي مثبت و پيش برنده كشورها و زمينه ساز امنيت پايدار در منطقه خواهد بود. اميدوارم اين همايش با بهره گيري از انديشه‌هاي انساني و پاك دلسوزان و صاحبنظران به راهكارهاي ارزشمندي جهت توسعه گردشگري و در خدمت بسط صلح ، دوستي و همگرايي بين ملتهاي منطقه و ساير ملل دست يابد. از برگزاركنندگان و شركت كنندگان صميمانه سپاسگزارم و از خداي متعال توفيق همگان را مسئلت دارم.
خاطرنشان مي‌كند، اين همايش با برگزاري نشست‌هاي علمي تخصصي و ارايه مقالات نفرات برگزيده، اهداي جوايز به برگزيدگان، قرائت بيانيه هيات داوران از سوي دکتر ايرج افشار سيستاني از چهره‌هاي ماندگار كشور و بازديد ازبخش‌هاي مختلف تاريخي و توريستي جزيره قشم در تاریخ 11 اردیبهشت به كار خود پايان داد.
همچنین زنجيره بزرگ انساني با حضور پنج هزار نفر از جوانان و دانشجويان استان هرمزگان در سواحل نيلگون خليج فارس و با نداي ا... اكبر عصر روز 10 اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس تشكيل شد.



مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi