آرشیو هشتمین دوره طرح ملی "دریای خاک"
دانشجویان دانشگاه های مشهد در قالب طرح هماهنگ "دریای خاک" از کویر روستای فدیشه نیشابور دیدن کردند.
چهار شنبه 12 دی 1397
دانشجویان دانشگاه های استان تهران در نخستین دوره طرح هماهنگ "دریای خاک" در اردوی کویرنوردی و کویرشناسی مرنجاب واقع در شهرستان آران و بیدگل شرکت کردند.
چهار شنبه 12 دی 1397

"برنامه‌ فرهنگي هماهنگ كشوري درياي خاك"

 ایران به لطف تنوع جغرافیایی و اقلیمی از غنای گیاهی و جانوری خاصی برخوردار است که در منطقه خشک نیمکره شرقی بی نظیر است؛ به گونه اي كه هفتاد درصد از خاک سرزمین ایران توسط کویرها و بیابان ها اشغال شده است.
كویرهاي ايران آهنگ آرامش است. بزرگ و بی انتها و به علت وجود حيات وحش و پوشش جانوري و گياهي متنوع، آثار طبيعي، ساكنان مهربان و سخت كوش به عنوان ميراث طبيعي ارزشمند براي بازديد و گذران اوقات جامعه جوان و به ويژه دانشجويان واجد اهميت بسياري است. گردشگری در مناطق کویری با پدیده های جذاب و منحصر به فرد می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگران علمی و علاقه مندان به طبیعت و مناظر و جلوه های بی نظیر آن داشته باشد.
 شناخت کویر و اقلیم مناطق کویری، با توجه به گونه های خاص طبیعی و جانوری و شرایط زیست این گونه های خاص، علاوه بر توسعه علمی و پژوهش های نوین دانشگاهی می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران داشته باشند.
در "برنامه‌ فرهنگي هماهنگ كشوري درياي خاك"سعی مي شود تا با برگزاري اردوهاي كويرنوردي و كويرشناسي، امکان بررسی موشکافانه تر این موهبت خدادادی فراهم گردد.
مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با توجه به احساس نیاز در این زمینه، طرح هاي کویرنوردی و کویر شناسی را در سالهاي پيش اجرا نموده است و در حال حاضر نيز با همكاري معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي  "برنامه‌ فرهنگي هماهنگ كشوري درياي خاك" را برگزار مي نمايد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi