کاردار سفارت اسپانیا در تهران مطرح کرد؛ ویزای اسپانیا برای ایرانی‌هایی که شرایط لازم را ندارند، صادر نمی‌شود/ تنوع غذایی و صنایع دستی ایران برای اسپانیایی‌ها جذاب است/ صدور ۱۹ هزار ویزا برای ایرانی‌ها
شنبه 16 آذر 1398 بازدید: 207



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA) به نقل از ایلنا، کاردار سفارت اسپانیا در تهران با اشاره به وضعیت صدور ویزا برای گردشگران ایرانی گفت: همیشه سهولت صدور ویزا برای ایرانی‌ها وجود دارد و تنها مشکلی که می‌تواند وجود داشته باشد این است که افرادی که درخواست ویزا می‌دهند باید کلیه شرایط و ملزوماتی که برای دریافت ویزا نیاز است را داشته باشند.

خوسه لوئیس سولانو (کاردار سفارت اسپانیا در تهران) با اشاره به وجود روابط خوب ایران و اسپانیا در حوزه گردشگری درخصوص وضعیت صدور ویزا برای ایرانی‌ها گفت: فکر می‌کنم روابط گردشگری خیلی خوبی بین دو کشور وجود دارد. چنانکه سالانه درخواست‌های زیادی از سوی ایرانی‌ها برای صدور ویزا و سفر به اسپانیا داریم.

او ادامه داد: در طول سال گذشته حدود ۱۹ هزار ویزا برای ایرانی‌ها صادر شد تا بتوانند به اسپانیا سفر کنند. از این رو می‌توان گفت روابط خیلی خوبی در حوزه گردشگری داریم اما همیشه می‌توان این روابط را بهتر کرد و سطح آن را افزایش داد.

سولانو درخصوص مشکلات احتمالی برای عدم صدور ویزا برای ایرانی‌هایی که خواستار سفر به اسپانیا هستند، گفت: همیشه سهولت صدور ویزا برای ایرانی‌ها وجود دارد و تنها مشکلی که می‌تواند وجود داشته باشد این است که افرادی که درخواست ویزا می‌دهند، برای آنکه بتوانند به اسپانیا بروند باید کلیه شرایط و ملزوماتی که برای دریافت ویزا نیاز است را داشته باشند. اگر به برخی از افراد ویزا نمی‌دهیم به این دلیل نیست که نمی‌خواهیم به ایرانی‌ها ویزا دهیم بلکه به این دلیل است که شرایط و ملزومات لازم را نداشتند.

نفر دوم سفارت اسپانیا در تهران درخصوص میزان زمان صدور ویزا برای ایرانی‌ها گفت: درصد کمی از ایرانی‌ها هستند که ویزا برایشان ممکن است صادر نشود چراکه درصد کمی از متقاضیان هستند که نمی‌دانند چه ملزومات و شرایطی برای سفر به اسپانیا نیاز است. سعی ما برآن است تا در اسرع وقت با بررسی شرایط متقاضیان، ویزا را صادر کنیم.

او درخصوص لغو روادید برای سفر گروهی یا انفرادی با ایران گفت: از آنجایی که لغو روادید برای سفر به اسپانیا در قالب ویزای شینگن که یک ویزای اروپایی است، محقق شده هر کس بخواهد از چنین خدمات و تسهیلاتی بهره‌مند شود باید ویزای شینگن داشته باشد و این چیزی نیست که در لحظه و به سرعت و در کوتاه‌ مدت امکان‌پذیر باشد. بنابراین فکر نمی‌کنم که فعلا تصمیمی برای تغییر این وضعیت وجود داشته باشد.

سولانو با اشاره به شناختی که گردشگران اسپانیایی از ایران دارند نیز اظهار کرد: هر ساله شاهد افزایش تعداد گردشگران اسپانیایی هستیم که علاقه‌مندند تا به ایران سفر کنند و این رشد دائمی است. ایران کشوری است که به لحاظ فرهنگی بسیار مهم است و تمام جاذبه‌های لازم برای گردشگران اسپانیایی که دوست دارند به واسطه آنها سفر کنند را دارد. این جاذبه‌ها از صنایع دستی گرفته تا تنوع غذایی را شامل می‌شود که سبب شناخت بهتر و بیشتر فرهنگ یک کشور می‌شود.

کاردار سفارت اسپانیا در تهران معتقد است: ایران کشوری است که می‌تواند گردشگران اسپانیایی را جذب کند و همه ما در اینجا این آمادگی را داریم. صد در صد سفارت ایران در مادرید هم تلاش زیادی برای شناساندن ایران به گردشگران اسپانیایی انجام می‌دهد.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi