برنامه‌های هفته گردشگری در تهران
چهار شنبه 3 مهر 1398 بازدید: 593


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA) به نقل از ایسنا، پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است؛ زمانی که فصل گردشگری در نیمکره شمالی پایان می‌یابد و آغاز سفر در نیمکره جنوبی زمین است. شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ برگزیده: «گردشگری و اشتغال؛ آینده‌ای بهتر برای همه» است. ایران نیز سال جدید گردشگری را با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» از پنجم مهرماه آغاز می‌کند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده این مناسبت در ایران، یک هفته گرامی‌داشته می‌شود و قرار است ۵۰۰ رویداد برگزار شود. همچنین اعلام شده برخلاف سنت همیشه، میزبان مراسم روز جهانی امسال در ایران، شهر تهران نخواهد بود و مراسم در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

پرهام جانفشان ـ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ نیز  اعلام کرده در تهران بیش از ۳۰ برنامه در قالب نشست و کارگاه آموزشی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای تهرانگردی و شهرستان‌گردی با مشارکت و همکاری اصناف و اتحادیه‌های گردشگری برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

به گفته او، ششم تا دهم مهرماه به کارگاه‌های و نشست‌های آموزشی اختصاص دارد و تورهایی در شهرستان‌های ری، ورامین، شهریار، قرچک، ملارد و پاکدشت برگزار می‌شود. همچنین تور پیاده‌روی فعالان صنعت گردشگری در بافت تاریخی تهران قدیم با مشارکت انجمن صنفی راهنمایان و دفاتر خدمات گردشگری روز جمعه ۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی، تخفیف ۱۵ درصدی در مراکز اقامتی و پذیرایی منتخب از تاریخ ۵ تا ۱۲ مهر را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و ادامه داد: به منظور توجه حداکثری به رشد اقتصاد هنر در توسعه گردشگری پایدار، نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهر تهران و شهرستان‌های استان با تخفیف ۱۵ درصدی در عرضه آثار هنری برگزار می‌شود.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد: متقاضیان برای اطلاع و شرکت در تورهای تهرانگردی و شهرستان‌های تابع این استان با ارسال واژه «هفته گردشگری» به سامانه ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ می‌توانند از برنامه‌های این هفته مطلع شوند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi