سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
بازدید:
1271
به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام این خبرگفت: «طبق دستور ریاست سازمان از نیمه دوم سال ۹۷ افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.»
او افزود: «این فرآیند با بررسی گزارشها و آمارهای معتبر بینالمللی، کسب اطلاعات از نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکتهایی مانند تورگردانان، ایرلاینها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشستهای تخصصی انجام میشود.» لاریجانی با اشاره به اینکه ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقای کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگانهای مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایشهای بعد اصلاح شد، افزود: «بر اساس این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا و سطح تبادلات گردشگری فیمابین مورد بررسی قرار میگیرد و ویژگیهای تقاضای گردشگری کشور مبدا، مناطق گردشگرفرست، رسانههای مرجع و اثرگذار برگردشگران و توراپراتورها و آژانسهای مسافرتی فعال در گردشگران خروجی شناسایی میشود.»
به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگیهای بازار، آسیبشناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند. لاریجانی در زمینه کشورهای بازار هدف افزود: «تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین انجام شده و در سال جدید بر کشورهای ترکیه، جمهوریآذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.»