سخنرانی فاطمه ذوالقدر در سیزدهمین همایش ملی علمی- فرهنگی خلیج فارس
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 بازدید: 184

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری دانشجویان ایران (ISTTA)، به نقل از ایرنا سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همایش خلیج فارس را محملی برای معرفی مزیت های خلیج فارس دانست و  به پژوهش توسعه سواحل و جزایر خلیج فارس تاکید کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر عصر امروز شنبه در سیزدهمین همایش ملی علمی - فرهنگی خلیج فارس اظهار داشت: ایران نسبت به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه گردشگری دارای کمبودهای بسیاری است.

وی گفت: یکی از راه‌های رونق تولید موضوع توریسم و گردشگری است که می تواند در حاشیه خلیج فارس بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد و‌ از آن درآمدزایی کرد.

وی با اشاره به اینکه استان های جنوبی مانند هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان از محروم ترین استان های کشور هستند، افزود: شهرهای حاشیه ای خلیج فارس و جزایر ایران از نظر امکانات گردشگری با کشورهای آن سوی خلیج فارس فاصله زیادی دارند در حالی که این مناطق سرشار از ظرفیت های گردشگری هستند و استفاده از آن ها نیازمند توجه است.

ذوالقدر گفت: اهمیت خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز به عنوان سرمایه ملی از نظر ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نیازمند توجه ویژه است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان افزود: خلیج فارس از آنِ ایران و مردم ایران است و دولت و مجلس باید با کمک و همفکری با پژوهشگران توجه بیشتری به این منطقه داشته و خلاء های موجود را برطرف سازند.

لازم به ذکر است سیزدهمین همایش ملی علمی- فرهنگی خلیج فارس در تاریخ 14 اردیبهشت سال جاری با هدف پاسداشت نام و بیان مزیت های سیاسی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی خلیج فارس در محل دانشگاه علم و فرهنگ با حضور مسئولان، علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان برگزار شد.

 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi