رونمایی از کتاب گردشگری شهری و رویکردهای معطوف به شهر گردشگر
سه شنبه 21 اسفند 1397 بازدید: 1474


به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" با محوریت شهر گردشگر صبح دوشنبه مورخ 20/12/1397 در سالن شهید دهشور دانشگاه تهران با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، قدرت‌الله نوروزی، شهردار شهر اصفهان، کاظمی دلخوش، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری در دانشگاه تهران برگزارشد.
در پایان این مراسم کتاب "گردشگری شهری و رویکردهای معطوف به شهر گردشگر" با حضور مدعوین رونمایی شد.
این کتاب به تالیف رحیم یعقوب زاده، صدرا عمویی و سیدرفیع موسوی در 7 فصل با عناوین مفاهیم و کلیت، انگیزه‌ها و گونه‌های گردشگری، گردشگری شهری، بررسی جاذبه‌های گردشگری شهری، بافت فرسوده شهری  و جذب گردشگران شهری،  شهر گردشگر و نتیجه‌گیری و راهکارهای توسعۀ گردشگری شهری و شهرگردشگر تهیه و تدوین شده است که توسط انتشارات جهاددانشگاهی منتشر گردیده است.
در این کتاب، ضمن بیان علمی‌ مباحث گردشگری، سعی شده است گردشگری شهری و شهر گردشگر به شکل مبسوط‌تری مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد. در فصل اول پس از مقدمه، اهمیت و مفاهیم گردشگری، اهداف و پیشینه موضوع توضیح داده شده است. در فصل دوم، تلاش شده است انگیزه‌های گردشگران از سفر تشریح و در پایان فصل طبقه‌بندی از انواع گردشگری ارائه شود. در فصل سوم دربارۀ گردشگری شهری و ویژگیهای آن (با توجه به آنکه گردشگری شهری واجد اثرات منفی و مثبت فراوانی است) و مهم‌ترین تأثیراتی که گردشگری شهری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی - فرهنگی در بردارد، بحث شده است. در فصل چهارم جاذبه، میراث مادی و معنوی شهر تشریح شده و در فصل پنجم، بافت فرسوده شهری و راهکارهایی به‌منظور احیای آن ارائه شده است. در فصل ششم مفهوم شهر گردشگر و ابعاد و مؤلفه‌های آن بررسی شده و در‌نهایت در فصل هفتم نتیجه‌گیری شده و راهکارهایی به‌منظور توسعۀ گردشگری شهری ارائه شده است.
در این کتاب سعی شده است تا اساسی‌ترین مباحث گردشگری شهری و شهر گردشگر مطرح شود و تلاش بر‌ این بوده است تا در هر مبحثی به‌ ایران و وضعیت آن‌ اشاره شود؛ بااین‌حال می‌توان اذعان داشت که بسیاری از مطالب نیز ناگفته مانده است و امید است تا پژوهشگران‌ این رشته و دست اندرکاران صنعت گردشگری، متون کامل و جامع‌تری را تحریر کرده و بدین‌ترتیب این رشته را علمی ‌و پربارتر سازند و از این طریق موجبات تقویت هرچه بهتر و بیشتر فعالیت‌های گردشگری در بستر شهرهای مختلف کشور فراهم شود.







 

گالری تصاویر
2
3
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi