دبیر گردشگری الکترونیک استان اصفهان در چهارمین گردهمایی منطقه ای گروه های دانشجویی حافظ میراث فرهنگی و حامی گردشگری: خدمات الکترونیک عنصر اصلی توسعه گردشگری است
شنبه 27 بهمن 1397 بازدید: 58


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از ایسنا-منطقه اصفهان: سیدمحمد ایمان سروری در چهارمین گردهمایی منطقه ای گروه های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی در اصفهان، اظهار کرد: ۱۰ سال آینده شغل هایی در زمینه گردشگری ایجاد می شود که امروز وجود ندارند. صنعت گردشگری و شیوه های اقتصادی آن برای همه مشخص است. ورود به حوزه دیجیتال برای هر حوزه ای ضروری است.
وی افزود: در آینده شرکت ها به هر دلیلی نتوانند خود را با دیجیتال تطبیق دهند مجبورند که شرکت واسطه ای شوند. در آینده صنایع مختلف می توانند دیجیتال یا مجموعه خدمات رسان شوند. یک راه هم وجود دارد آن هم اینکه شرکت‌های غیر دیجیتالی از بازار خارج شوند.

دبیر گردشگری الکترونیک استان اصفهان ادامه داد: اگر نتوانیم وارد حوزه دیجیتال شویم، فقط محلی برای مجموعه های اقتصادی و فرهنگی می شویم که دیگران از ما استفاده خواهند برد. اگر شرکت هایی مثل بیمه نتوانند الکترونیک شوند نمی توانند وارد بازار شوند. در گردشگری نیز موضوع الکترونیک و دیجیتال جدی تر از هر حوزه دیگری مطرح است.
سروری تصریح کرد: خدمات الکترونیک عنصر اصلی توسعه گردشگری است. رقابت در بازارهای جهانی برای گردشگری اهمیت جدی دارد که نیازمند موضوع دیجیتال یا الکترونیک است. اساس صنعت گردشگری یک رقابت جهانی را به وجود می آورد و اطلاع رسانی و آگاه سازی بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: جامعه ما به دلیل زمان و اقتصاد مجبور به سفرهای محدود است، به همین دلیل انتخاب‌ها سختگیرانه است و دچار ضعف و عدم انتخاب می‌شویم. گردشگری یک اصل مهم بوده و توسعه دیجیتال محور تضمین آینده این صنعت است و این مهم در حوزه گردشگری به یک رکن بدل می شود.
مدیر اجرایی شبکه گردشگری مسافر یار اصفهان تاکید کرد: اطلاع رسانی اماکن گردشگری را معرفی می کند و این موضوع خوب است، اما کافی نیست. خدمات الکترونیک در گردشکری ما وجود ندارد، اکثر کارهایی که مجموعه های فعال در حوزه الکترونیک انجام می دهند با کبوتر نامه بر هم می توان آنها را انجام داد. باید ذات گردشگری خود را به الکترونیک بدل کنیم و تا زمانی که تمایل به سفر الکترونیک ایجاد نکنیم نمی توانیم گام موثری برداریم.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi