نوآوری در صنعت گردشگری،نگاهی به استفاده تریپ ادوایز از آن
شنبه 1 دی 1397 بازدید: 1951

 


در باب نوآوری در عصر فناوری

در عصر امروز که سرعت پیشرفت فناوری ها روز به روز در حال افزایش می باشد، سازمان ها برای بقا و رشد خود راهی جز منطبق کردن خود با تغییرات محیط پیرامون خود ندارند. موفقیت سازمان ها عمدتاً ریشه در نوآوری دارد. مزیت رقابتی می تواند ناشی از اندازه، مالکیت دارایی ها و مانند آنها نیز باشد. اما این الگو (مزیت رقابتی بر خواسته از نوآوری) بیش از پیش به نفع سازمان هایی تغییر می کند که می توانند از مهارت و دانش های فناورانه و تجربه برای ایجاد تفکر نوآورانه

در محصولات خود (اعم از کالا یا خدمت) و نیز روش های توسعه و عرضه آنها استفاده کنند.

این مقوله نه تنها در سطح بنگاه، بلکه به شکلی فزاینده به عنوان رشد اقتصاد ملی اهمیت یافته است. بامول در کتاب اخیر خود گفته است: “تقریبا هر رشد اقتصادی که بعد از قرن هجدهم رخ داده به گونه ای در نوآوری ریشه دارد”

 

نوآوری در حال تبدیل به یک مولفه کلیدی در سیاست گذاری اقتصادی است؛ بطور مثال دفتر علم و نوآوری انگلستان نوآوری را موتور اقتصاد مدرن می داند که ایده ها و دانش را به کالا و خدمت تبدیل می کند. یکی از پایگاه های اینترنتی دولت استرالیا نیز چنین می نویسد: شرکت هایی که برای نوآوری سرمایه گذاری نمی کنند آینده خود را به خطر می اندازند و اگر به دنبال راه حل هایی نوآورانه برای مسائل نباشند، احتمال موفقیت کسب و کار آنها اندک است.

معرفی تریپ ادوایزر

تریپ ادوایزر سال ۲۰۰۰ توسط یک زوج آمریکایی راه اندازی شد و بعد از کمتر از ۲۰سال به یکی از بزرگترین وب سایت های دنیا و مطرح ترین آژانس مسافرتی دیجیتال دنیاست که:

  • ماهانه ۳۴۰میلیون بازدیدکننده یونیک دارد .
  • ۲۵۰میلیون کامنت و ریویو در مورد مقاصد گردشگری جهان گذاشته می شود.
  • حدود ۵کیلیون جاذبه گردشگری،رستوران و ..در این وب سایت به ثبت رسیده است.

این ویژگی ها باعث شده که تریپ ادوایزر همراه با ایکسپدیا و پرایسلاین به عنوان بزرگترین کسب وکارهای حوزه گردشگری بیش از ۹۰درصد تجارت انلاین این صنعت را به خود اختصاص دهند.

نوآوری در تریپ ادوایزر

باربارا مسینگ مدیر بازاریابی تریپ ادوایز در مصاحبه ای عنوان که بی ارتباط با نوآوری در صنعت گردشگری بود عنوان کرد که : ما در ساختار کسب وکار خود عاشق نوآوری هستیم. و تمام سعی خود را می کنیم تا با بکارگیری تکنولوژی های جدبد و برانگیختن هیجان مشتریان خود نیازی های ان ها را برطرف کرده و آن ها را خوشحال کنیم.

ما در تریپ ادوایز معتقدیم که: با تکیه بر نوآوری هایی که مصرف کنندگان از آن لذت می برند نیازهای کلیدی آن ها را حل کنیم. با تمرکز بر این کار و توجه به این مفاهیم در کارها می توان به اهداف نهایی دست پیدا کرد.

 

اما سوال اینجاست که این کسب وکار در چه بخش هایی نوآور بودهاست؟
  • هنگامی که همه فعالیت حوزه گردشگری به سمت ایجاد آژنس های مسارتی فیزیکی و سنتی رفتند تریپ ادوایزر وارد فضای دیجیتال شد و با «واور در مدل درآمدی اولین قدم خود را در این حوزه برداشت.
  • برای درگیری کردن و افزایش مشارکت کاربر در وب سایت به جای تبلیغات غیر کاربردی از گیمیفیکیشن استفاده کرد و سعی کرد انگیزه کاربران را به مشارکت بیشتر ترغیب کند. در واقع در رفتار با مشتری و فرایند های مشتری محور نوآوری ایجاد کرد.
  • با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده های ایجاد شده از طریق فعالیت کاربران، پیشنهادات سفر مناسب و لذت بخشی که منتج به تجربه سفر خوب می شود؛داده می شود.

در واقع با استفاده مفاهیم خلایت و رفتار نوآورانه متنوع این کسب وکار توانست به حجم بالایی از مشتری و تراکنش مالی برسد و به خود را از رقبا متمایز کند

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi