مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: نشناختن ظرفیت‌های گیلان سبب عدم جذب ثروت ملی در استان شده است
شنبه 17 آذر 1397 بازدید: 993

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA) به نقل از دیار میرزا: جلسه بررسی طرح های گردشگری و موضوعات میراث فرهنگی شهرستان لنگرود با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد.

امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان گیلان با داشتن مواهب طبیعی و تاریخی فرصت خوبی را جهت ورود گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

امیرانتخابی در قسمتی از مباحث این نشست گفت: با آنکه اجماع نظر بین مسئولین در خصوص ضرورت توسعه گردشگری وجود دارد اما عدم شناخت ظرفیت های استان و سیاست گذاری مناسب در خصوص مزیت های گردشگردی باعث اتلاف سرمایه های ملی و عدم جذب ثروت ملی در استان و به تبع آن در کشور شده است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و استفاده از کلیه ظرفیت‌های مطلوب استان، چه از بعد تاریخی و چه از بعد طبیعی و سواحل بر اقتصاد استانی و ملی تاثیر گذاشته و بدنبالش ارز آوری، تولید ثروت و اشتغال را فراهم خواهد کرد.

امیر انتخابی ضمن تقدیر از نماینده مردم در مجلس به سبب تشکیل نشستهای تخصصی مرتبط با فعالیتهای این اداره کل افزود: سواحل استان تنها فرصت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری نیست و تمام حوزه های گردشگری، از روستایی تا شهری و تاریخی یا طبیعی در کنار هم بر جذب گردشگر موثر است و این بسترهای کامل در شهرستان لنگرود دیده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مدیریت رویدادهای فرهنگی، ترویج جشنواره های روستایی و به نمایش گذاشتن محصولات بومی کشاورزان و صنایع دستی این شهرستان را یکی از راه‌های رسیدن به گردشگری پایدار دانست و ادامه داد ضرورت ایجاد بازارچه های صنایع دستی بیش از گذشته دراین شهرستان احساس می‌شود.

چگونگی واگذاری بناهای تاریخی واجد شرایط به بخش خصوصی، مرمت آثار و راهکارهای ایجاد زیرساختهای مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi