رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان خبر داد: رقابت بیش از ۴ هزار نفر در آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری در ۲۸ استان کشور/ برگزاری مرحله‌ی دوم آزمون در بهمن‌ماه
دوشنبه 2 مهر 1397 بازدید: 388


رحیم یعقوب‌زاده رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی در رابطه با آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با همکاری مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در 26 مرداد برگزار شد، گفت: این آزمون شامل چهار رشته مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی، راهنمایان طبیعت‌گردی و راهنمایان زمین گردشگری می‌شد که در 28 استان کشور به‌طور هم‌زمان با حضور 4 هزار و 805 متقاضی برگزار شد.

وی ادامه داد: در رشته مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی هزار و 655 نفر، در رشته ‌راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی 2 هزار و 714 نفر،‌ رشته راهنمایان طبیعت‌گردی 426 نفر و رشته راهنمایان زمین گردشگری 10 نفر آزمون دادند.

یعقوب زاده اظهار کرد: این آزمون ویژه علاقه‌مندان و فراگیرانی بود که تمایل به فعالیت در آژانس‌های مسافرتی دارند. این افراد با شرکت در دوره‌ها، حضور در آزمون و دریافت گواهینامه، مجوز ورود به بازار کار را پیدا می‌کنند.

رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی اظهار کرد: متقاضیان در این آزمون به 30 سوال طراحی‌شده از سوی این مرکز پاسخ دادند و نتیجه آزمون را دو هفته بعد از طریق سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دریافت کردند.

وی با تاکید بر این‌که برگزاری این آزمون حرکتی بود برای شناساندن مرکز و جهاددانشگاهی افزود: برای برگزاری این آزمون یک سرپرست و ناظر توسط مرکز در معاونت آموزشی واحدهای استانی جهاددانشگاهی معرفی و آموزش داده شدند و ‌دستورالعمل و فرم‌هایی برای برگزاری بهتر آزمون و 30 پرسشنامه مجزا برای شاخه‌ها و زیرشاخه‌های آن طراحی شد.

یعقوب زاده بیان کرد: این آزمون در واحدهای آموزشی جهاددانشگاهی سراسر کشور با حضور معاونان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ها، مسوولان آموزش و حراست سازمان میراث فرهنگی، مسوول حراست جهاددانشگاهی و دیگر مسوولان و ناظران استانی به نمایندگی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران برگزار شد.

رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران با اشاره آزمون بعدی این دوره‌ها که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد،‌ گفت: این آزمون در سال دو بار برگزار می‌شود و در تلاش هستیم که برگزاری آزمون این دوره هم به ما سپرده شود.

وی با تاکید بر این‌که بیشترین هدف سازمان و مرکز برگزاری تخصصی‌تر دوره‌ها و آزمون‌ها است،‌ ادامه داد: برای دوره بهمن‌ماه قرار است تعداد رشته‌ها از 4 رشته به 8 یا 9 رشته برسد که این خود باعث می‌شود تعداد بیشتری از افراد در این آزمون حضور پیدا کنند.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi