دکتر حمید هاشمی، معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی: تاکید بر حفظ محیط زیست در نگاه شهر گردشگر / نشر سواد گردشگری در سطوح جامعه
سه شنبه 6 شهریور 1397 بازدید: 884

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری در گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران چهارم شهریور با برپایی غرفه های مرتبط با صنعت گردشگری و کارگاه های و سمینارهای تخصصی در این موضوع برگزار شد .
در این راستا، سمینار تخصصی  "سیاستهای توسعه ای سفر و گردشگری با رویکرد شهر گردشگر" توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور دکتر غلام حیدر ابراهیمبای سلامی استاد دانشگاه و عضو شورای عالی میراث و گردشگری، دکتر زهرا سعیدی مبارکه، نماینده و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دکتر حمید هاشمی استاد دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی تهران و جمعی از دانش پژوهان حوزه گردشگری برگزار شد.

حمید هاشمی، معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی، نیز در این سمینار با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که نتوانستیم بین سه الگوی اسلامی، ملی و علمی جهانی برای توسعه گردشگری اتحاد برقرار کنیم، عنوان کرد: در صورت وحدت این محورها، این مسئله و مسائل بعدی به صورت سلسله وار حل می‌شوند.
وی افزود: برای گردشگری نیازمند الگوهای مشخصی هستیم. یک زمانی امنیت را الگوی توسعه قرار دادیم و خوشبختانه به جایگاه خوبی در امنیت رسیدیم. زمانی آموزش و پرورش، زمانی نیروی انسانی، زمانی کشاورزی و الان نیازمند این هستیم که گردشگری را محور توسعه قرار دهیم. لذا در سیاست‌های کلی باید حوزه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.
تاکید بر حفظ محیط زیست در نگاه شهر گردشگر / نشر سواد گردشگری در سطوح جامعه
وی افزود: حفظ محیط زیست در نگاه شهر گردشگر باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر بخواهیم اقتصاد را در بالاترین حد خود در نظر بگیریم، باید بخشی از منافع آن در محیط زیست سرمایه گذاری شود. در گردشگری هم همین طور است.
وی ادامه داد: در گردشگری باید مشارکت اجتماعی صورت بگیرد. خوشبختانه صنعت تنها صعنتی است که تمامی مردم را در سنین، قومیت‌ها و جنس‌های مختلف در نظر گرفته و حتی تمایز فرهنگی و قومیتی خود تبدیل به جاذبه‌ای برای گردشگری شده است.
هاشمی تاکید کرد: سواد گردشگری و نشر آن در تمام سطوح جامعه یکی از سطوحی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
وی یاد آور شد: در عصر جدید افراد می‌خواهند که فضای جدیدی را تجربه کنند. گردشگری این فرصت را به آنها می‌دهد، حتی در شکل جدید گردشگری، عاملی برای تحول انسان‌ها محسوب می‌شود، مانند آنچه که امروز در گردشگری مذهبی و زیارتی مسلمانان در سفر حج وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی تهران تاکید کرد: رویکرد نهایی در گردشگری این است که فرد را به ابدیت و طول تاریخ وصل کند. از سوی دیگر، گردشگری را به توسعه پایدار پیوند دهد.
وی افزود: خلاقیت و نوآوری، بخشی دیگری از گردشگری است و یکی از ویژگی‌های آن این است که تمامی مردم نبوغ و خلاقیت داشته و در جذب گردشگر کمک کند.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi