اتمام فاز نخست مرمت و احیا باغ و عمارت کلانتر تبریز در مرداد 97
سه شنبه 12 تیر 1397 بازدید: 1632

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکزگردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اتمام فاز نخست مرمت و احیای «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد 97 خبر داد.
«مرتضی آبدار» اظهار کرد: طبق برنامه ارائه شده عملیات مرمت و احیای باغ و عمارت تاریخی ثبتی «کلانتر تبریز» از سوی این اداره‌کل در آذرماه سال گذشته، این عملیات از اواسط خرداد ماه سال 97  با سبک سازی پشت بام، آواربرداری و خاکبرداری و پی گردی اطراف بنا آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در این فصل از عملیات حفاظت و مرمت خانه تاریخی کلانتر، خاکبرداری و پی گردی ضلع شمالی بنا و ساخت دوباره آن، استحکام‌بخشی ایوان‌ها، گچ‌بری‌ها و دیوارهای دور تا دور  بنا در راستای برنامه‌های تیم عملیاتی و نظارتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

آبدار گفت: عملیات حفاظت و احیا خانه کلانتر تبریز طبق برنامه‌ریزی‌ها و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان تا مرداد ماه ادامه دارد، پس از اتمام فصل نخست، اقدامات لازم برای اجرای فصل بعدی و تکمیل عملیات براساس اعطای کاربری مناسب این بنا توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان، انجام خواهد شد.

مجموعه بزرگ «باغ و عمارت کلانتر» با مساحت 6550 متر مربع در شمال‌شرقی شهر تبریز، محله قدیمی باغمیشه قرار گرفته است. این اثر منحصر به فرد که متعلق به دوران قاجار(سال 1311 ه ق ) می‌باشد، در تاریخ 27 مرداد 1382 با شماره ثبت 9712 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی می‌باشد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi