بازدید دانشجویان از شرکت «دارو گیاهی شفای کردستان» در قالب هجدهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر»
سه شنبه 27 دی 1401 بازدید: 477

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اولین مرحله از این اردو در تاریخ 19 دی ماه 1401 با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و با هماهنگی معاون تعاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برگزار شد. در قالب این اردو دانشجویان از شرکت تولید محصولات گیاهی و دارویی شفای سنندج بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید داروهای گیاهی و عرقیات دارویی آشنا شدند.
فاطمه بزدوده، مسئول کنترل کیفی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا در بازدید دانشجویان علوم پزشکی از این واحد تولیدی گفت: شرکت تعاونی فراورده های گیاهی ئیلاخ (شفا) از سال ۱۳۶۹ در زمینه تولید و عرضه عرقیات و محصولات گیاهی و داروهای طبیعی و ارائه خدمات طب سنتی و طب بومی کردستان فعالیت دارد و در این زمینه دستاوردهای متعددی هم داشته است.
وی با اشاره به اینکه سالانه بیشتر از ۵۰ تن مواد اولیه برای تولید عرقیات توسط این شرکت خریداری می‌شود، افزود: این شرکت مواد اولیه خود را از استان‌های همدان، سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه، مریوان تهیه می‌کند و مواد عطاری را نیز از تهران و اصفهان خریدار می‌کند.
مسئول کنترل کیفی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا بیان کرد: واحد تولیدی شفای کردستان از سال ۱۳۶۹ با بهره گیری از علوم و منابع معتبر طب سنتی، تجارب گذشتگان و علوم امروزی همراه با بهره‌گیری از نسخه‌های مجرب شفا، بهره مندی از مطالعات گسترده واحد تحقیقات و بررسی سوابق واحد درمانگری به عرضه انواع عرقیات، دم‌نوش‌ها ، کرم‌های طبیعی، پودرها و... اقدام کرده است.
وی افزود: محصولات تولیدی این شرکت از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه نقاط مختلف جهان پس از مراحل مختلف کنترل کیفی و اندازه‌گیری ماده مؤثره تحت نظارت ویژه کارشناسان در تمامی مراحل تولید ، تهیه و عرضه می‌شود.
وی اظهار کرد: شرکت شفای کردستان چندین سال متوالی با اخذ امتیاز حداکثری ارزیابی و درجه بندی واحد های تولیدی از سوی سازمان غذا و دارو، در امر خطیر سلامت مصرف کنندگان اهتمام ورزیده است.
بزدوده با اشاره به اینکه شرکت دارو گیاهی شفا رضایت مخاطبان و مشتریان خود را تاکنون کسب کرده است، یادآور شد: سالانه نزدیک به ۱۰۰ تن انواع عرقیات، دم‌نوش‌ها ، کرم‌های طبیعی، پودرها و... در این شرکت گیاهی تولید می‌شود که تاکنون موفق به صدور محصولات به کشور عراق شده و در تمام استان‌های کشور نیز نمایندگی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا دایر شده است.
گفتنی است طرح ایران مرز پرگهر به همت مرکز گردشگری علمی- فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می‌شود.  این طرح ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی بوده و هدف از اجرای این طرح، آشناسازی دانشگاهیان با پروژه‌های صنعتی و فناورانه سراسر کشور و نیز آثار و مواریث فرهنگی و طبیعی در راستای افزایش خودآگاهی و خودباوری ملی است.
جریان‌سازی فرهنگی به‌منظور تقویت اقتدار ملی و هویت ایرانی-اسلامی، فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از صنعت و تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور و کمک به تولید و نشر محتوای بصری و شنیداری فاخر و جذاب و داده‌های متقن با موضوع میراث تاریخی تمدنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی ایران مرز پرگهر بوده است.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi