برگزاری آیین افتتاحیه اولین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح «سرای امید، ایران»
سه شنبه 24 آبان 1401 بازدید: 689


تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح «سرای امید، ایران» توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی سازمان دانشجویان ایران با همکاری جهاددانشگاهی واحد کرمان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، آیین افتتاحیه اولین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب طرح «سرای امید، ایران» توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی سازمان دانشجویان ایران با همکاری جهاددانشگاهی واحد کرمان روز پنج‌شنبه 19 آبان ماه از ساعت 14:30 تا 16 در استان کرمان برگزار شد. در این طرح ملی که از روز پنج‌شنبه، 19 آبان افتتاح شد و تا جمعه ادامه داشت، 150 نفر از دانشجویان دختر از واحدهای استان تهران، کرمان، فارس، خراسان‌جنوبی، یزد و هرمزگان حضور بهم رساندند و پس از حضور در مراسم افتتاحیه از مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر عناصر و آثار مقاومت در استان کرمان ازجمله باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.


لازم به ذکر است اهداف اصلی برگزاری این طرح معرفت‌افزایی، تکریم و تعظیم مدافعان جبهه مقاومت و آشنایی دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی با مواریث مربوط به مقاومت، در قالب اردوهای نظام‌مند در سراسر کشور است. از وجوه تمایز این طرح با دیگر طرح‌های مشابه در سطح کشور می‌توان به سابقه برگزاری اردوهای مبتنی بر جاذبه‌های جنگ و دفاع مقدس که در کشور موجود است، مانند اردوهای راهیان نور که در برخی از استان‌ها و نواحی غرب و جنوب برگزار می‌شود، اشاره کرد. اما در این طرح بر شناساندن تمام نمادها، آثار و نشانه‌های مقاومت در سطح سراسر کشور اعم از نمادهای مربوط به دفاع مقدس، رشادت‌های مدافعان حرم، نمادها و آثار مربوط به جبهه پشتیبان انقلاب اسلامی و رشادت‌هایی که آحاد مردم خلق کرده‌اند، تأکید می‌شود.


 در آیین افتتاحیه این طرح دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی بیگ‌زاده معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان امام جمعه شهر کرمان و دکتر رضا فریدزاده سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی حضور داشتند و در خصوص اهمیت حفظ سرمایه‌های ملی محور مقاومت کشور و  زنده نگه‌داشتن نام و یاد آنان سخنرانی کردند. همچنین سردار محمدرضا حسنی سعدی از دوستان و هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این آیین حضور یافت و به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی در حلب و سوریه پرداخت.


در انتها گفتنی است که این طرح با حضور دانشجویان برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و دانشجویان شرکت‌کننده در طول مدت برگزاری اردوها در مسابقاتی با موضوع زندگی شهید سلیمانی، دفاع مقدس، مقاومت، روایت پیشرفت و... شرکت میکنند که  پس از داوری آثار در دبیرخانه، از برگزیدگان طرح در اختتامیه تقدیر خواهد شد.
همچنین تکریم از خانواده شهدا و جانبازان جبهه مقاومت، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان از دیگر برنامه‌های جانبی این اردو می‌باشد.

گالری تصاویر
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
8
11
12
13
14
15
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi