دره های بکر ایران
شنبه 22 شهریور 1399 بازدید: 1134

 به گزارش مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، یکی از ویژگی‌های طبیعی و خارق‌العاده ایران، دره های آن است. دره‌هایی که ما را به دنیایی نامعلوم در اعماق زمین می‌برند. این دره‌ها گاهی به‌قدری ناشناخته هستند که کمتر کسی نامشان را شنیده است. برای کشف زیباترین دره های ایران با ما همراه شوید.


🌿 دره براق
دره شگفت‌انگیز براق در استان فارس با وجود درختان سرسبز و رودخانه‌ای که جلوه‌ای خاص به آن داده است از بکرترین دره‌های ایران است؛ هوای خنک این دره در تابستان مقصدی ایده‌آل برای سفری یک روزِ به آن است.

🌿 دره شیرز
دره‌ای اعجاب آور در دل زاگرس که شیارهایش جلوه خاصی به آن داده است؛ این دره در شهرستان کوهدشت واقع شده و نقطه تلاقی استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان است.

🌿 دره لیقوان
این دره در شرق روستای ییلاقی لیقوان،آذربایجان‌ شرقی، قرار گرفته؛ یکی از عجایب این منطقه دو رودخانه آب‌گرمی است که از وسط آنها رودخانه‌ی بسیار خنک لیقوان میگذرد.

🌿 دره شمخال
دره شمخال در خراسان رضوی روستای شمخال واقع شده است که به دلیل دیواره‌های بلند و عرض کم به طبیعتی بی‌نظیر و دیدنی تبدیل شده؛ در فاصله ده کیلومتری از این دره فضای جذاب و دیدنی حمام آب وجود دارد که در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار میگیرد.

🌿 دره ستارگان
دره ستارگان دره‌ی فرسایشی زیباییست که در جزیره قشم قرار دارد؛ بومیان عقیده دارند به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان به این شکل درآمده ولی در واقع این دره زیبا به سبب تندبادها و باران‌های موسمی ایجاد شده است.

🌿 دره کال جنی
دره‌ی اعجاب‌انگیز و زیبای کال جنی در خراسان‌جنوبی قرار دارد؛ این دره را به دلیل اسرارآمیز بودنش شبیه به گراندکانیون آمریکا میدانند‌‌.

🌿 دره رنگین‌کمان
دره‌ای زیبا در جزیره رنگارنگ هرمز که از کوه‌هایی به رنگ‌های زرد، سفید، قرمز و... تشکیل شده؛ تلفیق این خاک‌های رنگارنگ منظره بکری ساخته است.

🌿 دره توبیرون
این دره که در دزفول قرار دارد به دلیل فضای خنک و مطبوعش به دره توبیرون مشهور شده؛ این دره دارای دیواره‌های صخره‌ای ‌مملو از آب چکان‌ها و گیاهان وحشی است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi